تابع RATE در اکسل

خوب تا الان چندتا تابع دیدیم که توی اون نرخ بهره و زمان و مبلغ وام مشخص شده بود. فرض کنید چند مدل وام (به طور مثال بانک مسکن برای خرید مسکن) به شما یشنهاد می دهد. مثلا مبلغ a ریال به صورت ۵ساله یا ده ساله یا … . با استفاده از این روش به راحتی می توانید بهره وام را حساب کنید و آن ها را باهم مقایسه کنید و یا گاهی اوقات برای خرید محصولی به مغازه ای مراجعه می کنید. فروشنده به شما پیشنهاد می کند برای خرید می توانید به صورت قسطی نیز عمل کنید. مثلا ماهانه مبلغی را طی یک سال یا بیشتر پرداخت نمایید. شاید این سوال پیش بیاید که چقدر فروشنده از شما بهره یا به اصطلاح بازار، کارمزد دریافت خواهد کرد. اگر اول ماه پرداخت شود یا آخر هر ماه چطور؟ برای حل این سوال باید از تابع RATE برای حل این نوع مفاهیم و موضوعات در اکسل استفاده کنید.

مثال: مقرر می گردد شما به جای پرداخت مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان به صورت نقد برای خرید محصولی، آن را به صورت ۴۸ ماهه و هر ماه ۳۰۰.۰۰۰ تومان پرداخت نمایید. بهره سود شما نزد فروشنده چقدر است؟comfar, rate, بهره وام, تابع RATE در اکسل, تابع rate در اکسل برای محاسبه بهره وام

که در اینجا حاصل برابر با ۱۹ درصد خواهد شد. اگر به صورت ماهانه و فقط جواب بخش اول را مشاهده نمایید خواهید دید که جواب عدد ۱.۶ درصد برای هر ماه خواهد شد که با ضرب ان در عدد ۱۲ حاصل برابر با ۱۹ درصد بهره سالانه خواهد شد.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که اگر همه فیلدها مثبت باشد به ارور Num در اکسل مواجه خواهید. برای حل این مشکل کافی است مبلغ قسط را منفی کنید.

در این قسمت می توانید فایل اکسل را دانلود نمایید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *